NORWEGIA 2026 - wracamy na południe Norwegii >>> TRASA: Alesund - Stavanger >>> ETAP:15 Nr: MSZ-R/2026/08/423
Alesund - Maloy/Floro - fiordy - Stavanger
- Data rozpoczęcia:
- 09.08.2026 niedziela
- Data zakończenia:
- 16.08.2026 niedziela
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Morze Północne, Morze Norweskie
- Trasa rejsu:
- Alesund - Maloy/Floro - fiordy - Stavanger Więcej informacji
- Jacht:
- PEŁNOMORSKI JV 40 Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na rejsy do Norwegii.
Odkryjcie z nami magiczną Norwegię, świat fiordów, szkierów, pasm górskich i naturalnej przyrody.
Naszą wyprawę podzieliliśmy dla Waszej wygody na etapy - od malowniczego Stavanger, przez najpiękniejsze fiordy i urzekające archipelagi aż po czarujące Tromsø i surowy NordKaap.
Każdy etap naszego rejsu, łączy w sobie przygodę i komfort. Podróżujemy w pełnym komforcie na 12-metrowym jachcie, gdzie zaledwie 6 miejsc gwarantuje kameralną atmosferę i indywidualne podejście do każdego uczestnika rejsu.
Podczas rejsu, w zależności od jego etapu odwiedzamy urokliwe znane porty jak: Stavanger, Ålesund, Bodo i Tromso. W każdym z nich następuje zmiana załogi, co sprawia, że każda część podróży oferuje nowe, fascynujące spojrzenie na norweską przyrodę oraz lokalne tradycje. Oczywiście w trakcie kazdego etapu, zawiniemy równiez do innych portów i porcików których w Norwegii jest naprawdę dużo.
Nasza załoga zadba o każdy detal, abyś mógł w pełni cieszyć się niezapomnianymi widokami, świeżym powietrzem i luksusem na najwyższym poziomie.
Specjalnie dla Was, zorganizowaliśmy też kilka etapów wokół Bodo-Tromso, którego głownym celem są zjawiskowe Lofoty od lat zachwycające każdego podróżnika, czy też mniej znana Senja.
Pozwól sobie na chwilę wytchnienia, relaksu i prawdziwej przygody. Zarezerwuj miejsce na naszej kameralnej wyprawie i przekonaj się, że podróżowanie może stać się wyjątkowym doświadczeniem, pozostającym w pamięci na zawsze!
TEN ETAP REJSU
To etap dla żeglarzy, którzy chcą połączyć w rejsie smak przelotów po otwartych wodach z precyzyjną nawigacją między przybrzeżnymi wyspami i penetracją okolonych górami niezwykłych fiordów, zarówno z wody jak i pieszych szlaków trekingowych.
Rejs zaczynamy w Alesund. Już nieopodal Alesund wpłynąć można do jednego z majestatycznych fiordów zachodniej Norwegii: Hjørundfjord i nieco dalej do Storfjord i jego odnogi Geirangerfjord – wpisane na listę UNESCO, w których pionowe ściany gór wpadają wprost do głębokich wód, a wodospady spadają setkami metrów.
Pomiędzy Alesund a Stavanger, jest taka mnogość miejsc do których można wpłynąć, że moglibyśmy tu pływać tygodniami. Fiordy małe i duże, tysiące wysp, wysepek i skał stanowiących element niecodziennego dla nas wyglądu wybrzeża norweskiego.
Mając kilka dni, bedziemy musieli wybrać zaledwie kilka spośród tych miejsc. Ze słynnych fiordów wymienic można choćby: Nordfjord, Sognefjord i Hardangerfjord.
Na koniec wpłyniemy do Stavanger, obok którego znajduje się kolejny znany Lysefjord ze słynną półką skalną Preikestolen.
ORGANIZACJA W TRAKCIE REJSU
Załogę obowiązuje system wachtowy - w trakcie rejsu, każda osoba należy do załogi i bierze czynny udział w pracach pod i na pokładzie.
Na początek, w dniu zaokrętowania załoga ustala listę zakupową (do zweryfikowania przez kapitana), zbiera składkę na wyżywienie (ustaloną między sobą), organizuje zakupy i sklarowanie zakupionej żywności na pokładzie.
Poprawne zaprowiantowanie jest jednym z wymogów wyruszenia w trasę.
Kolejnym ważnym elementem przed wypłynięciem, obowiązkowym dla każdego uczestnika rejsu jest uczestnictwo w szkoleniu dotyczącym bezpieczeństwa i obsługi jachtu.
Po spełnieniu tych dwóch kryteriów, mając na względzie przede wszystkim bezpieczeństwo załogi oraz jednostki, Kapitan decyduje o czasie/porze dnia wypłynięcia, biorąc pod uwagę warunki pogodowe, aspekty nautyczne akwenu oraz poziom umiejętności i kondycji całej załogi.
Kapitan przydziela uczestnikom rejsu koje na jachcie. Przydziela również wszystkich załogantów do wacht i ustala ich oficerów oraz grafik.
W ramach wacht pod okiem oficerów załoganci:
- w czasie wachty nawigacyjnej zajmują się przygotowaniem jachtu do wypłynięcia lub wpłynięcia z/do portu, biorą udział w manewrach zgodnie z przydzielonymi zadaniami, sterują jachtem zależnie od umiejętności, prowadzą ciągłą obserwację oraz dziennik pokładowy, dbają o porządek i klar na pokładzie;
- w ramach wachty kambuzowej (odpowiedzialnej za posiłki) przygotowują posiłki dla całej załogi, dbają o porządek pod pokładem, sprzątając kambuz oraz łazienki, klarując kambuz i mesę przed wypłynięciem;
- w ramach wachty kotwicznej prowadzą ciągłą obserwację i odpowiednie wpisy do dziennika pokładowego.
Niezależnie od przydzielonych wacht i zadań w ich ramach, kapitan przydziela dodatkowe obowiązki i w razie potrzeby wydaje polecenia wykonania potrzebnych zadań przy żaglach, w trakcie manewrów, w trakcie postojów w portach czy na kotwicy, itd.
Po rejsie, załoga sprząta jednostkę zgodnie z umową.
JAK DOSTAĆ SIĘ NA REJS / WRÓCIĆ Z REJSU
Przelot do miejsca zaokrętowania i powrót, nie są wliczone w cenę rejsu i uczestnicy odbywają podróż we własnym zakresie.
START REJSU
Rejs zaczynamy w ÅLESUND.
Do Ålesund można dolecieć bezpośrednio i tanio z Gdańska:
Można również dolecieć z innych lotnisk w Polsce z wygodną przesiadką. Możliwych połączeń jest dużo, a ceny biletów atrakcyjne.
Z lotniska Alesund/Vigra do miata kursuje autobus FB65. Bilety można kupić przez internet lub u kierowcy.
Koszt przejazdu 155 NOK.
POWRÓT Z REJSU
Rejs kończymy w STAVANGER.
Ze Stavanger do Polski dolecieć bezpośrednio można do Gdańska liniami WizzAir i do Krakowa.
Z przesiadką w Oslo lub Kopenhadze, można dolecieć na inne lotniska w Polsce.
Zaokrętowanie: | 09.08.2026 nie, godz. 17:00 | Wyokrętowanie | 16.08.2026 nie, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Alesund | Port: | Stavanger |
Rodzaj rejsu: | Rejs turystyczno - żeglarski |
---|---|
Liczba godzin stażu: | 50-80 |
Staż na wodach pływowych: | TAK |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia |
---|---|
Trasa rejsu: | Alesund - Maloy/Floro - fiordy - Stavanger |
Powyższa trasa jest przykładem możliwego przebiegu rejsu. Ostateczny wybór trasy, uzależniony jest od warunków atmosferycznych, i kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą. Faktyczna trasa może więc przebiegać inaczej niż w opisie.
Rejs zaczniemy w Alesund, mieście leżącym na wyspach otoczonych oczywiście fiordami. Króluje nad nim góra Aksla, na którą warto się wspiąć, aby zobaczyć z innej perspektywy malowniczą okolicę. Miasto należy do najważniejszych portów rybackich Norwegii. Obecnie przez wielu jest ono jednocześnie uważane za najpiękniejsze miasto kraju, za sprawą niezwykle spójnej, secesyjnej architektury. Ta wyjątkowa jak na norweskie miasta zabudowa powstała w wyniku pożaru, który w 1904 r. strawił doszczętnie drewnianą osadę handlową (ogień zniszczył 850 domów i pozostawił tysiące mieszkańców bez dachu nad głową). Dzięki wsparciu płynącemu min. od niemieckiego cesarza Wilhelma II-go miasto udało się dość szybko odbudować. Na ulicach stanęły dopieszczone w każdym szczególe ceglane budynki w stylu art nouveau.
Florø to miasto, które słynie jest z pięknych krajobrazów, wspaniałych plaż oraz bogatej historii i kultury.
Historia miasta Florø sięga XVII wieku, kiedy to osadnicy zaczęli osiedlać się w tej okolicy. W XIX wieku Florø stało się ważnym ośrodkiem rybackim, a także portem, z którego eksportowano wiele produktów rybnych. W czasie II wojny światowej miasto zostało zniszczone, ale udało się je odbudować i dzisiaj jest jednym z najważniejszych ośrodków turystycznych w Norwegii.
We Florø warto odwiedzić Muzeum Rybołówstwa, które prezentuje historię rybołówstwa w Norwegii oraz tradycyjne narzędzia i sprzęt używany do połowu ryb. Inną atrakcją jest kościół we Florø, który został zbudowany w stylu barokowym i jest jednym z najważniejszych zabytków miasta.
Ciekawą ulicą w Florø jest Strandgata, która jest jedną z głównych ulic miasta. To miejsce, w którym można zobaczyć wiele pięknych, zabytkowych kamienic, kawiarni i sklepów. Inną ciekawą ulicą jest Rådhusgata, gdzie znajduje się wiele sklepów z tradycyjnymi norweskimi wyrobami rzemieślniczymi.
Mieszkańcy Florø są znani z produkcji tradycyjnego norweskiego sernika oraz kiełbasy z jelenia. Koneserzy smaków będą mogli spróbować również innych specjałów kuchni norweskiej, takich jak zupa z dorsza czy krewetki.
W okolicy miasta znajdują się również liczne szlaki turystyczne, które prowadzą przez piękne krajobrazy i góry.
Król norweskich fiordów może być jeden. To oczywiście Sognefjord. Ciągnie się on na długości 203 km i jest najdłuższym fiordem w Norwegii. Jego początek jest w odległości około 72 kilometrów od miejscowości Bergen, a kończy się daleko w głębi lądu we wsi Skjolden. W pobliżu ujścia fiord ma łagodne brzegi, oddalone od siebie o 6 kilometrów. Jednak im bardziej w ląd, tym jest on węższy, a otaczające go góry wyższe i bardziej strome. Na fiordzie znajduje się sporo tras i punktów widokowych, z których można podziwiać niepowtarzalne widoki. Wpływając w ten fiord jachtem, można poczuć prawdziwy ogrom otaczających zatokę wysokich gór.
Hardangerfjord to niezapomniane widoki i dzika przyroda. Jest czwartym pod względem długości fiordem na świecie, a drugim w Norwegii. Rozciąga się na długości 179 kilometrów od Oceanu Atlantyckiego wzdłuż płaskowyżu Hardangervidda aż do górzystego wnętrza Norwegii. Fjord otoczony jest górami, które cieszą się dużą popularnością wśród wielbicieli wspinaczki oraz aktywnej pieszej turystyki.
Zakończymy naszą przygodę w Stavanger.
Stavanger miasto mogące się poszczycić długą historią, ciekawymi muzeami i średniowieczną katedrą.
Warto zobaczyć:
- Katedrę św. Swituna - najstarsza z norweskich katedr wzniesiona została w stylu romańskim w około 1125 roku;
- "Gamle Stavanger" - stare miasto, w którego skład wchodzą niewielkie drewniane domy z początku XIX wieku. Na liście zabytków figuruje prawie dwieście drewnianych budowli;
- Norweskie Muzeum Ropy Naftowej (Norsk Oljemuseum) - miasto to w końcu norweskie centrum wydobycia ropy. Multimedialna ekspozycja pokazuje historię i współczesność przemysłu naftowego.
Nieopodal Stavanger, majac czas warto wpłynac do Lysefjordu. Lysefjord to piekny fiord, w którym znajduje się najsłynniejsza półka skalna Preikestolen. To cud natury i jedna z największych atrakcji w tej części Norwegii. Klif o wysokości ponad 600 m z przepięknym widokiem na fiord. A w dole przepaść! Ech, warto tam się wybrać. Bezpośrednio na szczyt wiedzie pagórkowata droga o różnicy poziomu 350 m. Piesza wycieczka zajmuje około 4 godziny w obie strony i jest niesamowicie widokowa.
Transport do góry
Transport na rejs/z rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie.
/możliwości transportu wskazane powyżej/
Jacht do góry
PEŁNOMORSKI JV 40
Judel/Vrolijk & co.
Rejs będzie prowadzony na ekskluzywnej żeglarskiej jednostce klasy oceanicznej, ze stoczni Judel Vrolijk - JV 40. Inowacje które na jachcie wprowadziła stocznia w projekcie nautycznym jednostki, dopasowaniu umeblowania i ergonomii - stawiają jednostkę wysoko w klasyfikacji ekskluzywnych jachtów komercyjnych.
Jacht oferuje przestronne, ergonomiczne wnętrza i trzy wygodne kabiny dwuosobowe, co sprawia, że jest idealny na dłuższe rejsy.
Jacht zaprojektowany został na załogę do 8 osób. Dla komfortu uczestników, w czasie rejsu
na pokładzie będzie płynąć jedynie 7 osób: KAPITAN i sześciu załogantów, zakwaterowanych w jednej z trzech, przestronnych kabin dwuosobowych.
Jacht został wyposażony w najnowsze urządzenia nawigacyjne oraz wyposażenie hotelowe.
Ten wyjątkowy jacht to:
• komfort dla 6 załogantów i kapitana – kameralne rejsy w prestiżowych warunkach,
• w pełni wyposażone kabiny – zapewniamy wygodę na najwyższym poziomie,
• ergonomiczna, przemyslana i wygodna przestrzeń wspólna (mesa i kambuz),
• komfortowa łazienka,
• nowoczesność i niezawodność konstrukcji – jacht stworzony do dalekich, wymagających podróży.
Posiada wszystkie możliwe i wymagane środki ratunkowe, nawigacyjne, system webasto, radar, plotery nawigacyjne, mapy, łączność VHS.
Część hotelowa wyposażona w pościele, koce i poduszki, oraz prześcieradła.
Informacje o projektancie/producencie jachtu:
Judel/Vrolijk & co. - to marka założona w 1978 r. w Bremerhaven.
Dziś firma jest jednym z najbardziej znanych na świecie biur projektowych wysokiej jakości jachtów żaglowych. Jego międzynarodowa reputacja rozwinęła się dzięki niezliczonym udanym projektom regatowym.
Jednak zaawansowane technologicznie regatówki, to tylko przyciągająca uwagę atrakcja w obszernym portfolio usług judel/vrolijk. Cruiser racery, wyczynowe cruisery, klasyczne jachty (m.in. projekty dla stoczni Hanse i Dehler), łodzie produkcyjne, jachty motorowe i wysokiej jakości projekty unikalnych jachtów wycieczkowych.
PARAMETRY TECHNICZNE JACHTU
- Długość:
- 11,98 m
- Szerokość:
- 3,85 m
- Zanurzenie:
- 1,9 m
- Liczba miejsc:
- 8
- Liczba koi/kabin:
- 8 / 3
- Liczba WC:
- 1
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- miejsce na jachcie,
- opiekę doświadczonego skippera,
- pościel,
Cena rejsu nie zawiera
1. Po zaokrętowaniu załoga robi SKŁADKĘ POKŁADOWĄ* na koszty eksploatacyjne jachtu.
Składki ta ustalana jest w zależności od etapu rejsu:
- ETAP 1: Kopenhaga-Stavanger -> 180 EUR/osoba.
- ETAP 2: Stavanger-Alesund -> 160 EUR/osoba.
- ETAP 3: Alesund-Bodo -> 200 EUR/osoba.
- ETAP 4: Bodo-Tromso -> 200 EUR/osoba.
- ETAP 5: Tromso-NordKaap-Tromso (maj/czerwiec) -> 260 EUR/osoba.
- ETAP 6: Tromso-Bodo -> 200 EUR/osoba.
- ETAP 7: Bodo-Tromso -> 200 EUR/osoba.
- ETAP 8: Tromso-NordKaap-Tromso (czerwiec/lipiec) -> 250 EUR/osoba.
- ETAP 9: Tromso-Bodo -> 200 EUR/osoba.
- ETAP 10: Bodo-Tromso -> 200 EUR/osoba.
- ETAP 11: Tromso-Lofoty-Tromso -> 250 EUR/osoba.
- ETAP 12: Tromso-Bodo -> 200 EUR/osoba.
- ETAP 14: Bodo-Alesund -> 200 EUR/osoba.
- ETAP 15: Alesund-Stavanger -> 200 EUR/osoba.
- ETAP 16: Stavanger-Kopenhaga -> 200 EUR/osoba.
W skład składki wchodzą: koszty paliwa, gazu, prania pościeli, koszty portów i kotwicowisk, koszty pontonu z silnikiem.
Po rejsie, załoga sprząta jednostkę zgodnie z umową.
2. Składka na wyżywienie* zbierana według uznania uczestników rejsu Uwaga wysokość składki zależna jest oczywiście od bufetu jaki preferuje załoga.
Składka żywieniowa jest w całości przekazywana do dyspozycji załogi. Skipper nie ingeruje w jej wysokość.
Nie powinna być większa niż 15 EUR/dzień/osoba (na rejsy w Norwegii proponujemy częściowe zabranie jedzenia z Polski).
3. Kaucja zwrotna - ustala się kaucje 100 EUR/osoba, która zabezpiecza tylko uszkodzenie okien jachtowych oraz toalet.
W przypadku braku jakichkolwiek strat kaucja jest w całości zwracana.)
4. Składka na sprzatanie jachtu - w rejsach po Norwegii sprzątanie końcowe nie jest wliczone w koszty kasy pokładowej.
__________
* UWAGA: zwyczajowo Skipper nie bierze udziału w składce pokładowej oraz składkach na jedzenie na jachcie, i podczas całego rejsu pozostaje na utrzymaniu/wyżywieniu załogi.
Składka pokładowa nie podlega zwrotowi ani podwyżce bez względu na koszty jakie ponosi armator oraz bez względu na ilość osób w rejsie.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
Podobne rejsy do góry
Termin od/do | Dni | Trasa/miejsce | Cena | |
---|---|---|---|---|
02.05.2026 sob
09.05.2026 sob |
7 | Kopenhaga - Skagen - Kristiansand - Flekkefjord - Egersund - /Lysefjord/ - Stavanger | 3 000 zł | Więcej o rejsie |
09.05.2026 sob
15.05.2026 pia |
6 | Stavanger - fiordy - Floro/Maloy - Alesund | 2 800 zł | Więcej o rejsie |
15.05.2026 pia
22.05.2026 pia |
7 | Alesund - (fiordy) - Kristiansund - Rorvik - Lovund - (Lofoty) - Bodo | 3 200 zł | Więcej o rejsie |
22.05.2026 pia
29.05.2026 pia |
7 | Bodo - Lofoty - Senja - Tromso | 3 400 zł | Więcej o rejsie |
29.05.2026 pia
08.06.2026 pon |
10 | Tromso - NordKapp - Tromso | 4 500 zł | Więcej o rejsie |
08.06.2026 pon
15.06.2026 pon |
7 | Tromso - Senja - Lofoty - Bodo | 3 400 zł | Więcej o rejsie |
22.06.2026 pon
01.07.2026 śro |
9 | Tromso - NordKapp - Tromso | 4 300 zł | Więcej o rejsie |
08.07.2026 śro
15.07.2026 śro |
7 | Bodo - Lofoty - Senja - Tromso | 3 400 zł | Więcej o rejsie |
02.08.2026 nie
09.08.2026 nie |
7 | Bodo - Lovund - Rorvik - (Trondheim) - fiordy - Kristiansund - Alesund | 3 200 zł | Więcej o rejsie |
16.08.2026 nie
23.08.2026 nie |
7 | Stavanger - /Lysefjord/ - Egersund - Flekkefjord - Kristiansand - Skagen - Anholt - Kopenhaga | 3 000 zł | Więcej o rejsie |
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!