Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Solidny kurs na patent żeglarza jachtowego Nr: KSI-S/2021/07/39

Stacjonarny

Data rozpoczęcia:
22.08.2021 niedziela godz. 17:00
Data zakończenia:
28.08.2021 sobota godz. 10:00
Ilość dni:
5 dni
Akwen:
Polska - Śródlądzie
Miejsce:
Stacjonarny Więcej informacji
Jacht:
Tango 730 Więcej informacji

Cena: 990 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis szkolenia do góry

Zapraszamy na kurs żeglarski na Mazury nad jezioro Mamry!!!

Piękne jezioro, wspaniałe widoki, nauka i wypoczynek na łonie natury!!!

Nasz kurs żeglarski pozwala opanować umiejętności niezbędne do skutecznego podejścia do egzaminu na patent żeglarski.

Kurs żeglarski
Kurs rozpoczynamy w niedzielę o godzinie 17:00, a kończymy w piątek o 17:00.
W sobotę jest egzamin na patent żeglarski.

Codziennie realizowane są dwa bloki zajęć praktycznych: przed i po południu.

W czasie kursu opanujecie wszelkie czynności niezbędnych do bezpiecznego kierowania jachtem żaglowym.

Zajęcia teoretyczne odbywają się również w dwóch blokach. Blok poranny to teoretyczne przygotowanie do zajęć praktycznych.
Blok wieczorny obejmuje dwugodzinny wykład z kolejnych przedmiotów egzaminacyjnych.

Po tak przeprowadzonych zajęciach patent żeglarski będzie bez problemu w zasięgu Twoich rąk!

Port: Jezioro Mamry - Ruska Wieś k. Węgorzewa
Certyfikaty i uprawnienia możliwe do uzyskania na szkoleniu: Żeglarz jachtowy
Wiek uczestników: od 18 lat
Wymagania wstępne:

Brak wymagań wstępnych

Program szkolenia:

Wszyscy uczestnicy kursu otrzymują dostęp do platformy e-lerningowej: www.esailing.pl. Są tam zamieszczone wykłady oraz testy do samodzielnego przygotowania się do egzaminu. Przed zapisaniem się na kurs, prosimy o zalogowanie się na platformie i sprawdzenie jak wygląda przykładowy test.

Literatura
Dobry żeglarz ma dobrą wiedzę. Na kurs żeglarski przyjeżdżamy aby zdać egzamin na patent żeglarski. Nieocenioną pomocą w jej opanowaniu jest literatura w postaci książek, np. „Żeglarz jachtowy” lub „Żeglarz i sternik jachtowy”. Podręczniki żeglarskie są do dyspozycji uczestników na miejscu. Trudno jest jednak opanować całą potrzebną wiedzę w tak krótkim czasie. Sugerujemy kupienie podręcznika przed kursem i samodzielne, choćby jednokrotne, przeczytanie go. Na kurs żeglarski warto przyjechać przygotowanym. Doświadczenie uczy, że kursanci, którzy w ten sposób podchodzą do kursu o wiele łatwiej zdają egzamin, prezentując znacznie wyższy poziom wiedzy i umiejętności.

PROGRAM SZKOLENIA

Dzień pierwszy: – niedziela wieczorem – Czynności żeglarskie
Uczymy się wiązania węzłów żeglarskich, zasad pracy z cumami i odbijaczami w manewrach portowych. Wieczorem ognisko.

Dzień drugi: – poniedziałek – Manewry proste
Uczymy się budowy i obsługi jachtu, zasad bezpieczeństwa na wodzie, kładzenia i stawiania masztu. Uczymy się stawiania i zrzucania żagli, refowania żagli. Poznajemy zasady obsługi silnika i zasad manewrowania silnikiem w manewrach portowych oraz manewrowania jachtem na silniku. Poznajemy różnice w sterowaniu jachtem na silniku przy użyciu i bez użycia płetwy sterowej oraz bez miecza i z mieczem opuszczonym. Poznajemy zasady oddziaływania wiatru na manewrujący na silniku jacht na kursach wstecz i naprzód. Poznajemy zasady podejścia do boi na silniku. Wszystko to ćwiczymy na wodzie.

Uczymy się rozpoznawania kursu jachtu względem wiatru. Ćwiczymy trzymanie kursu względem wiatru i względem punktu na brzegu. Ćwiczymy zasady pracy żaglami, utrzymanie stałego przechyłu jachtu przy zmiennych wiatrach. Poznajemy zasady odpadania i ostrzenia. Ćwiczymy odpadanie i ostrzenie. Poznajemy zasady wykonania zwrotu przez sztag i ćwiczymy jego wykonanie.

Poznajemy zasady podejścia do kei na silniku. Ćwiczymy cumowanie do boi i muringów. Poznajemy zasady doboru sposobu wykonania manewrów portowych w zależności od panujących warunków w porcie, z uwzględnieniem siły i kierunku wiatru.

Dzień trzeci: – wtorek - Manewry proste
Doskonalimy odpadanie, ostrzenie i zwrot przez sztag. Poznajemy zasady stawania w dryfie. Ćwiczymy i doskonalimy stawianie w dryfie podczas każdej zmiany ćwiczącego.

Poznajemy zasady cumowania i odejścia do kei longsiede’m, prawidłową pracę cum, odbijaczy, steru i silnika w tym manewrze. Ćwiczymy longside w różnych wariantach (różny kąt najazdu na keję, płynąc przodem i tyłem, hamowania na różnych cumach, w zależności od warunków). Uczymy się dobierać sposób wykonania manewru w zależności od warunków panujących w porcie oraz siły i kierunku wiatru. Uczymy się przestawiana jachtu wzdłuż kei oraz obracania jachtu przy kei na linach.

Dzień czwarty: – środa - Manewry proste
Doskonalimy poznane manewry na żaglach. Poznajemy i ćwiczymy zwrot przez rufę. Manewrujemy na małym akwenie z własnymi bojami, dającymi punkt odniesienia do sytuacji dziejącej się na wodzie. Ćwicząc, uczymy się nabierać wysokości, tracić wysokość względem wiatru, przewidywać kurs jakim będziemy płynąć po zwrocie przez sztag i rufę. Ćwiczymy orientację przestrzenną w trakcie wykonywania manewrów. Poznajemy zasady podejścia do boi na żaglach. Ćwiczymy wykonanie tego manewru.

Poznajemy zasady podejścia do kei na żaglach, zasady wyboru sposobu wykonania manewru w zależności od panujących warunków.

Dzień piąty: – czwartek - Manewry złożone
Poznajemy i ćwiczymy przeprowadzenie manewru “człowiek za burtą” na żaglach i na silniku. Doskonalimy wszystkie poznane wcześniej manewry na żaglach i na silniku.

Ćwiczymy manewry portowe w innym porcie (podejście do kei rufą na silniku z cumowaniem na boi). Manewry ćwiczymy w różnych wariantach, uwzględniając siłę i kierunek wiatru oraz warunki panujące w porcie.

Dzień szósty: - piątek - Doskonalenie umiejętności
Doskonalimy wszystkie poznane wcześniej manewry. Nabieramy sprawności w ich wykonaniu.

Uczymy się stawania na kotwicy, schodzenia z kotwicy oraz cumowania na bindudze.

Blok popołudniowych zajęć praktycznych ostatniego dnia kursu przeznaczony jest na samodzielne ćwiczenie manewrów przez uczestników kursu żeglarskiego, pod dozorem zewnętrznym instruktora, na jachcie umożliwiającym pływanie bez patentu żeglarskiego.

Sposób realizacji kursu, może w praktyce ulec modyfikacji ze względu na warunki pogodowe.

Miejsce szkolenia praktycznego:

Jez. Mamry - przystań Ruska Wieś k. Węgorzewa

Warunki szkoleniowe na jeziorze Mamry są bardzo dobre. To duży obszar wody leżący w zasadzie na krańcu Wielkich Jezior Mazurskich. Akwen manewrowy położony jest opodal szlaku żeglownego, jednak poza głównymi trasami floty mazurskiej. Dzięki temu uczestnicy, którzy zapisali się na kurs żeglarski, mogą z dala od tłoku, bardziej skupić się na bezpiecznym opanowaniu sztuki żeglowania.

Na Mamrach znajduje się kilka płycizn oznaczonych znakami kardynalnymi. Do końca życia zapamiętacie ich oznaczenia. Przyda się nie jeden raz w samodzielnym pływaniu.

Port jest schowany w głębi lądu i prowadzi do niego krótki kanał. Można wpłynąć i wypłynąć bez kładzenia masztu. Port jest osłonięty lasem od wiatrów zachodnich, które przeważnie wieją w tym miejscu. Sprzyja to swobodnemu ćwiczeniu różnych manewrów portowych, których umiejętność jest niezbędna, aby zdać egzamin na patent żeglarski.

Zakwaterowanie: na jachcie
Egzamin: W ostatnim dniu szkolenia

Lokalizacja szkolenia do góry

Akwen: Polska - Śródlądzie ‐ Mazury
Miejsce: Stacjonarny

Transport do góry

Dojazd na miejsce rozpoczęcia kursu / powrót ze szkolenia - uczestnicy organizują we własnym zakresie.

Jacht do góry

Tango 730

Slup z silnikiem zaburtowym.

Kurs żeglarski będzie prowadzony na kilku modelach jachtów, głównie na bardzo zwrotnych i prostych w obsłudze, jachtach typu Tango 730 (i Tango 780). Wyposażone są one w silniki zaburtowe.

Wybraliśmy ten model specjalnie, bo to najlepszy jacht szkoleniowy.
Na wypasione, ciężkie jednostki, duże i trudne w manewrowaniu, będziecie sobie mogli pozwolić po zdanym egzaminie na patent żeglarza jachtowego.

Nasze jachty szkoleniowe, ze względów bezpieczeństwa i Waszego komfortu, są oznakowane w specjalny sposób. Sami zobaczycie jak. Żeglarze rozpoznają to intuicyjnie z daleka. To ułatwia nam naukę.

Długość:
7,30 m
Szerokość:
2,90 m
Zanurzenie:
0,35 / 1,4 m
Liczba miejsc:
7
Liczba koi/kabin:
5 / 0
Liczba WC:
0
Zbiornik wody:
Zbiornik paliwa:
Silnik:
5 KM
Wyposażenie

Cena i warunki płatności do góry

Cena szkolenia zawiera

- czarter jachtu
- udział w szkoleniu
- opiekę instruktora
- paliwo
- opłaty portowe
- ubezpieczenie NNW 5000 PLN

Cena szkolenia nie zawiera

- wyżywienia (w porcie jest bar zapewniający całodzienne wyżywienie oraz sklep),
- biletów wstępu,
- wydatków w tawernach żeglarskich,
- opłat osobistych dodatkowo pobieranych w portach za WC i prysznic,
- opłaty parkingowej ( ok 20 zł /rozpoczęty dzień),

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – w dniu rozpoczęcia

Cena: 990 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!